söndag 16 januari 2011

Nytt år

Det är länge sen jag skrev, vi har hunnit fira lillkillens födelsedag, julafton och nyår.

Jag har varit ganska nollställd inför dessa högtider, det har känts OK men har inte haft samma glädje som förr.
Förra julen var ju mamma inte alls pigg, så det är faktiskt redan 2 år sen vi hade en vanlig, underbar jul.

Denna julen blev OK, lillkillen fick tyvärr feber och vi fick fira hemma själv, istället för hos min syster. Men det blev ändå ganska bra, han piggnade till på kvällen och vi kunde öppna julklappar och ha roligt. Denna julen var ju dömd att bli knäpp hur som helst, så det blev ändå så bra som det kunde.

Nyår hade vi här hos oss, det var vår tur. Skönt att det är över, vi är 5 par plus barn, som firar ihop, och denna gången var det alltså vår tur att hålla i det. Allt gick bra och det var trevligt.

Nu har vi en sak till att pricka av och det är sonens födelsedagskalas. Eftersom han fyller år strax innan jul blir ju kalaset lite framflyttat, vi har firat med familjen men nu är det barnens tur.
Vi skulle haft det nu i januari men har inte hunnit, så det blir i början av februari istället.

Annars börjar året lugnt, saknaden efter mamma finns ständigt där, precis under ytan och ibland kan jag känna att livet är helt åt skogen värdelöst. Men man måste finna sina glädjeämnen, för mamma är borta och vi kan inte göra ett skvatt åt det. Men vi måste leva vidare och det vill jag göra så gott jag kan.

Tyvärr är vi väl inne i en lite halvjobbig period, lillkillen kräver mycket och jag har inte alltid energi till det, känner väl kanske att jag inte får så mycket hjälp hemma heller.
Men det är bagateller, jag har det jättebra egentligen, en underbar man och ska inte klaga. Det finns några saker jag gärna hade ändrat på i mitt liv, med facit i hand, men hade jag ändrat på dem hade ju inte livet sett ut som det gör heller....

Det är nog bäst att bara njuta av livet som det är...det är ju bara jag som kan påverka min egen situation ibland...

Knäppt inlägg, men jag känner mig lite off just nu.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar