onsdag 9 mars 2011

En tung period

Har inte skrivit på länge nu...är tyvärr inne i en tung period allmänt i livet.

Saknar givetvis mamma oerhört mycket och tänker ofta på henne och allt som hon och vi går miste om.

Men samtidigt så är det lite tungt överlag med allt annat. Min man är inte så nöjd med sitt jobb och vill söka annat, samtidigt som hans position inte är helt säker på det jobbet han har heller.
Vår ekonomi är ganska ansträngd vilket irriterar mig för jag anser att vi kunde hindrat den från att bli så om vi bara varit lite försiktiga.

Jag får dra ett tungt lass här hemma med lillsonen, lämning och hämtning varje dag och just nu är han inne i en ganska tjurig period....

Jag vet att allt detta är övergående, sorgen går i vågor och den ska finnas där och är en del av mitt liv nu, men allt det andra kommer att bli bra.
Min man hittar säkert ett bättre jobb med bättre lön, sonens humör skiftar ju, så är det ju....

Men just nu är jag så missnöjd med så mycket och jag gillar inte det.
Jag trodde jag hade lärt mig tänka att man ska vara nöjd med det man har, för man vet aldrig när man förlorar det....men ett tu tre så är man tillbaka i gamla vanor och känner sig missnöjd...

Jag vill gå ner i vikt och hade precis börjat träna och tyckte det var så kul, jag kände att det började hända saker med vikten och var så glad...ja, då kommer en muskelbristning som ett brev på posten....
Varför...? Kunde jag inte ha fått det glädjeämnet åtminstone...?

Nä, just nu känns livet lite ruttet..:-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar