söndag 18 juli 2010

En kväll hos syrran

Ikväll har min man varit iväg och spelat gitarr, han är med i ett band som har ett par spelningar per år som en liten hobby.

Så ikväll blev jag hembjuden till min syster på pizza, lite vin och lite prat. Så jag och vår son gick dit och även min mamma och pappa kom dit. Trevligt.

Mamma som normalt sett alltid varit en väldigt social person har ju såklart förändrats en del av sjukdomen. Hon vill gärna vara hemma, i sin trygghet, så därför är vi alltid så glada när hon kommer och hälsar på. Men oj, det är så jobbigt att se henne så här. Detta är inte min härliga, glada och spralliga mamma, det är en skugga av henne.
Men det är bara att respektera det monster som bor i henne, vi får ta det som det är och vara tacksamma för varje dag som är bra.

När mamma och pappa kört hem satt jag kvar ett tag, lillkillen spelade lite fotboll i trädgården och lekte med bilar, jag och syrran och hennes man satt och pratade och hade det så mysigt.
Kl närmade sig nog 23 när jag och lillkillen gick hem, han somnade inte långt efter att han lagt huvudet på kudden :-)

Och ja, vi har faktiskt precis börjat vår semester. I fyra underbara veckor ska vi njuta, bada, grilla och mysa. Låt oss hoppas att vädret fortsätter vara så som det varit nu de sista veckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar