lördag 24 juli 2010

Semester

Igår kom vi hem från Rügen där vi varit på en liten minisemester i 4 nätter. Total avkoppling med bad och lek med lillkillen.
Stranden var jättefin och vi badade alla i havet, t o m jag som kan vara en badkruka om inte vattnet når kroppstemperatur....

Men det var härligt, slippa tankar på städning och matlagning och jag har inte alls tänkt mycket på livet här hemma.

Men nu är vi hemma igen och direkt kommer ju stressen över hur man har det hemma, det ska tvättas, städas, lagas mat, fixas och donas....men samtidigt så sitter jag nu här med ett glas rosévin och kommer på att jag ju har 3 veckor semester kvar :-)
Hoppas bara det fina vädret kommer tillbaka, idag har det inte varit så bra, tyvärr.

Planerna denna semester är ganska inriktade mot lite "renovering" av hemmet. Vi bor i en 1 1/2-plansvilla och vi har sedan jag flyttade in här redan gjort om en del. Vi har vårt sovrum på nedanvåningen medan min mans två söner har sina rum där uppe.
När lillkillen skulle få eget rum så ville jag ju att han skulle vara här nere med oss, ville inte att han skulle springa i trappan när han var så liten, så vi slog upp en vägg mellan vårt vardagsrum och matsalsrum och så fick lillkillen det rummet medans vi fick ett väldigt litet TV-rum istället :-).

Men nu är lillkillen 3,5 år och vi ska flytta upp honom på ovanvåningen med hans storabröder. Det är ett av sommarens projekt.
Sen slår vi ner väggen igen och jag får till min glädje tillbaka mitt stora vardagsrum i vinkel med matsalsdel :-).

Nu ska vi gå ut i trädgården en stund och leka med vår son och låtsas att det är sommarväder ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar