fredag 8 oktober 2010

Födelsedag igår

Ja, igår fyllde jag ju år...'

Dagen började bra med lite skönsång och presenter på sängen, men sen avtog det trevliga....sonen öppnade och vi kunde konstatera det var så grått, regnigt och trist ute....
När jag lämnat sonen på dagis och var på väg till bilen halkar jag till på ett blött löv och faller hårt i backen. Det smärtat till i knäet men samtidigt så studsar jag ju raskt upp och undrar om någon såg mig...

Sätter mig i bilen bara för att konstatera att det gått hål på tightsen, bara att köra hem och byta. Slänger en snabb blick på mitt onda knä men tar på ett par nya tights och kör smärtsamt till jobb.
Haltar fram på jobb och en kollega frågar om fläcken på mina tights är blod, då upptäcker jag att jag har blött igenom de nya tightsen och de har fastnat i såret....yummie...

Sen dess har jag haft fruktansvärt ont i knäet så jag tror inte det bara är ytligt utan det har nog blivit en liten svullnad inne i knäet också.

Men förutom det hade jag en bra födelsedag, även om det kändes hårt många gånger att tänka tanken att det är första födelsedagen som mamma inte gratulerar mig alls...det frambringade många tårar som jag gömde för resten av familjen.

Men det är bara en av många dagar som vi måste ta oss igenom, det hjälper inte att gräva ner sig, så fort man hittar upp till ytan igen så finns samma verklighet där...

Idag är det fredag, vi har ätit pizza, jag lider med mitt knä, maken är superförkyld och hostig och ni vet väl alla hur män är när de är förkylda....

Sonen ligger och sover i vår säng, vi måste bryta denna trend och få honom att sova i sin egen säng igen. Men, den dagen den sorgen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar