söndag 21 november 2010

Borta bra men hemma bäst

Vi har varit hos Jacobs farfar i helgen, han bor ca 2 timmars bilresa från oss och vi åker dit då och då och spenderar en helg.
Det är supermysigt, jag njuter verkligen av att åka dit, det är avkoppling och så mycket kul att hitta på runtomkring.

Maken jobbade i Växjö i fredags, så jag och sonen packade bilen och körde iväg vid 13.30 för att möta upp honom i Halmstad. Där fick min bil sen stå och vila och vi fortsatte uppåt tillsammans.

En liten sväng inom Gekås i Ullared, vilket alltid är superkänsligt för dit åkte vi med mamma flera gånger om året förr.
Det var något vi älskade att göra, mamma fixade mackor och kaffe och så gav vi oss iväg på en utflykt....det kommer jag aldrig mer att få göra med mamma och jag saknar det sååååå mycket.

Men nu var jag där med maken och sonen och det blev en snabbvisit på ca 1,5 timme. Fick tag på det viktiga.
Sen upp till farfar, och helgen där innebar mer shopping och I love it!
En liten runda till kyrkogården där farmor finns, min stackars lille son förlorade ju både farmor och mormor inom loppet av 9 månader...

Men nu är vi hemma igen och det är alltid skönt. Köket är i stort sett klart, vi väntar på ugn och mikro och så ska vi måla lite taklister och fixa lite till, men det är bagateller. Nu funderar jag på andra rum, på hur man enkelt och billigt kan göra det lite bättre :-)

1 kommentar:

  1. Hej! Råkade komma in på din sida.. Jag har själv förlorat min pappa och styvpappa i cancer. Om du vill prata ut, kan vi skriva i mail? min emailadress är:
    anne_zucker@yahoo.se

    Hoppas få höra av dig!

    SvaraRadera