onsdag 10 november 2010

Tre månader

Idag är det tre månader sen min mamma lämnade oss.

Det känns ibland som om det vore 3 år...det känns jättelänge sen. I nästa sekund så kan jag känna att jag vill ringa mamma, som om hon fortfarande var frisk.

Men det är så länge sen mamma var frisk så kan knappt komma ihåg hur hon lät...och det är skrämmande.

Jag gråter mer eller mindre varje dag fortfarande, jag saknar mamma oerhört mycket just nu. Det är precis som om den första chocken har lagt sig och det är verkligt.

Samtidigt är det lite halvkämpigt med sonen på dagis så jag är helt, totalt och komplett slut i huvudet nu....alla krav som ställs, ingen tar ju längre hänsyn till att man fortfarande har sorg.

Men köket börjar ta form, i helgen blir vi nog klara med det mesta och jag längtar så tills man kan komma hem från jobb en dag och inte ha 7 miljoner saker att göra. Att kunna leka med sonen istället för att med dåligt samvete låta honom sitta framför TV:n när vi jobbar med köket...

Nu är det läggdags, ännu en vecka närmar sig sitt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar