lördag 18 september 2010

En effektiv dag

Idag har det varit full rulle hela dagen, även om jag och maken spenderat mesta delen på vars ett håll.

Jag och sonen åkte med grannen och hennes son till Busfabriken, ett helt otroligt bygge med bara roliga grejer för barn, de har klättrat, hoppat, åkt rutschkanor, cyklat, ätit hamburgare och glass och bara haft jätteskoj.
Även om sonen ibland fick ropa på mamma när han klättrat högst upp i labyrinten och inte hittade ner igen..då var det allt lite läskigt.

Samtidigt har min man varit jätteduktig här hemma och målat om i vardagsrummet. Nu är vardagsrummet i helhet med matsalsdelen, jättefint. Nästa projekt är lite möbelbyte i badrummet och nästa vecka ska vi beställa nytt kök.
Det är så roligt att känna att det blir fin här hemma, jag behöver lite glädjeämnen att tänka på nu.

Vi åt pizza ikväll, när jag satt i bilen medans maken och sonen var inne och hämtade pizzorna så kom tårarna. Då kom tankarna på mamma och jag saknar henne så jag får fysiskt ont.
Annars har dagen varit bra. Tankarna kommer inte hela tiden, inte lika ofta längre. När de väl kommer är de intensiva och långvariga, men det går längre stunder mellan dem och det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar