söndag 19 september 2010

Val

Ja, idag är det val. Alla har ett val och då inte bara politiskt.

Vi var med jobb och såg Kaj Pollack en kväll, och han sa att alla har ett val. Om man vill vara glad eller ledsen, hur man väljer att hantera olika situationer.
Det är så sant. Jag försöker idag att tänka på det, att i olika situationer välja hur jag ska reagera och agera.

Idag fick jag några timmar för mig själv på IKEA, det händer inte ofta. Maken var hemma med sonen och jag kunde strosa lite för mig själv.
Givetvis kom ju tankarna på mamma, eftersom hon och jag så ofta var på just IKEA, vi gillade att gå runt där och fantisera. Nu har det i dagarna byggts ett helt nytt IKEA här hos oss så det är inte samma varuhus som jag och mamma gick runt i, men ändå....

Vi håller ju på att göra om hemma, vi har målat om i vardagsrummet och ska snart ge oss på hall, badrum och framför allt kök.

Jag har precis varit hemma en sväng hos min syster, det tar inte ens 2 minuter att gå hem till henne och det är perfekt. Vi tog ett glas vin och satt och snackade. Det är så skönt att ha henne.

Nu ska vi slappa framför TV:n, följa valvakan lite och kanske ta ett glas vin till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar