tisdag 28 september 2010

Renovering

Det händer mycket nu...

Idag fick jag reda på att mammas aska finns i minneslunden.
Mamma ville att askan skulle spridas i lunden, det är där hennes föräldrar finns och hon ville inte att vi skulle behöva ta hand om en grav...

Idag har jag fått reda på att min mamma inte finns längre...fysiskt...
Det var en märklig känsla. Jag tänker jämt och ständigt på att hon inte längre finns...men nu finns hon verkligen inte längre..
Jag åkte ner med tre ljus, ett stort värmeljus för mamma och två små för min mormor och morfar som också finns i Minneslunden.
När jag väl var där tände jag även ett ljus för min sons farmor, som gick bort i december, även om hon inte finns i lunden så finns hon ju med oss hela tiden.

Jag fällde några stillsamma tårar i min ensamhet, sa till mamma om och om igen att det kan inte vara sant att vi aldrig mer ska ses....och sen körde jag hem.

I samma veva, som all sorg och alla tankar, så är det glädje.
Imorgon ska jag hämta min bil som vi köpt. Vi har precis gjort om badrummet och ska snart börja på köket. Så det är så blandade känslor hela tiden. Jag älskar alla förändringar vi gör, men jag hade älskat dem mer om jag kunde delat dem med mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar