måndag 23 augusti 2010

Mörk dag imorgon

Idag har varit en ganska bra dag, trots att vi ska begrava mamma imorgon.

Jag har jobbat idag, och pratat med ännu fler arbetskamrater som undrar hur det är. Jag står samlad och sansad och pratar, berättar om när mamma dog...hur kan jag vara sansad när jag berättar om det...det är ju ett av mina värsta ögonblick i hela mitt liv...

Men det är ett års sorg och förberedelse som gör att jag står på benen idag. Hade min mamma varit frisk ena dagen och gått bort nästa...ja, då hade jag varit ett psykfall...

Ikväll var jag hemma hos min syster och gjorde smörgåstårta som vi ska äta efter begravningen imorgon.
Vi är överens om att det ska bli så skönt när detta är över, ett moment vi måste gå igenom. Vi pratade mycket över ett par glas vin och det är så skönt. Vi kan gråta och skratta, vi kommer att ta oss igenom detta hela...även om vi har ett värkande hjärta.

Nu ska maken och jag sätta oss och se lite TV, det får bli en lugn avslutning på kvällen och sen har vi en mörk dag framför oss...som jag ändå hoppas ska bli ljus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar